Että voi tulla kauhia moka.

Eilen kun sovin tätä tapaamista entisen työkaverin kanssa, katsoin karttaa koneeltani saadessani lähestymisohjeita. Joten kun olen kokolailla karttaihmisiä mielsin kartan päähäni tai aivoihin ja ei minnekkään perimmäiseen sopukkaan.

Ajelin sitten tämän mielikuvan kanssa ja ajattelin, että turkasen pieneksi käy tämä tie. Ja ihan oikein mielikuvien kanssa. Vaan talon ovi lukossa ja minä soittelen kelloa. Ja sitten puhelinta ja kysyin että olenkohan minä oikean oven takana ja emännyys lähti katsomaan.

Ovelle tuli nuori goottityttö. Hupsista. Ja totesin kaverille, että väärä oli ovi, ettei suotta enempää katselisi. Ja kysymään ohjeita tältä tytöltä. Ei osannut neuvoa. Ei tuntenut naapureita... hohhojjaa.

Anteeksi ja autoon soittamaan. Ja ohjeita oikean oven taakse saamaan.

Minä olin kartan mukaan ajanut, mutta kartan lukenut vasemmalle kääntymisen oikealle kääntymisenä.

Ens kertaa näin hankalaksi meni tämä kartanluku. Enää en voi luottaa siihenkään.

Itse vierailu meni melkein hyvin. Minä kuuntelin ja vastasin kun kysyttiin. Join kahviakin kaksi tuopillista.

Kaverini hämmästyi kun kerroin hänelle, että aiomme erota. Hämmästyi siksi, että hänen piti kysyä tai johdatella minut ottamaan ero... Joskus tuntuu että toisten asiat todella voisi ratkaista tuosta vierestä, mutta eihän se niin mene. Joka tapauksessa päädyin siihen, että varmasti monelle meitä tunteneelle se on helpottava tieto. Vain exän läheisille se tuo turvattomuutta oman roolin kasvamisesta exän suhteen.

Töitä en ole saanut tänäänkään. Ruokaa sain. Epäilen että tuolla kuntoklubin ohjelmassa on nyt jotain mahdottoman väärin, sillä se tullee väittämään etten syö riittävästi. En saa siis riittävästi energiaa.

Sen sijaan minun pääni väittää, etten ole liikkunut tänään, vaikka vastahan minä ajoin autolla, joskin harhaan. Koko päivä on pilalla, mutta lepopäiviä kuulema pitää pitää, muuten lihakset ei kasva ja homma menee muutenkin puihin. Joten se helvetin ikävä päivä on tänään, etten tunne kai missään vaiheessa sitä euforista mielihyvää, mitä muina aamuina edes sen neljä tuntia olen saanut tuntea.

On se niin väärin. On se niin väärin.