Lomani on kulunut asioiden mietiskelyyn. Ja monet asiat ovat tulleet uuteen valoon ja tärkeysjärjestyskin on selviämässä.

Mutta kuten oikeassa elämässä yleensäkin, ei ne kerralla mene kolosiinsa asiat.

Sain Raksilta sähköpostiviestejä. Oli viime yönä laittanut. Ihme kyöpeli. Ensimmäinen oli sellainen runo. Minä en oikein tiedä mitä siitäkin tulkitsisi kun en ole mikään runoihminen. Mutta tuli tunne siitä, että hän jahkailee sitoutumispelossa.. Ja minua kun on syytetty siitä, että puhun ystävieni kanssa eri tavalla kuin hänelle.... !

Ja toinen viesti oli runoakin sekavampi. Joku suhdettamme koskeva mietiskely on käynnissä siellä päässä. Minä taas olen onnistunut siirtämään suhteemme olemassaolon kauas itsestäni ja taitaa olla viisasta pitääkin, sillä ei ole voimia mihinkään ihme sydänsuruihin.

Olisi rehellisempää vain riidellä ja paiskoa ovia, mutta se on tietysti hankalempaa kun on satoja kilometrejä väliä. Tämmöinen on vaiko off vaihteenhoito on syvältä.

Minusta ei taida olla katkaisemaan suhdetta, koska se on hyvällä luottamuksen pohjalla. Mutta en aio vaivata asialla isommasti päätäni, koska tarvitsen pääni ihan omien asioiden hoitoon. Joten turha on kuvitella että täällä alkaisin rakkausrunoja kirjoitella. Tai yhtään missään sen puoleen.

Ja joudun ajattelemaan näitä synenergia etujakin monella tasolla eikä vähiten sillä tasolla, että olen hakenut töitä samalta paikkakunnalta. Joten yritän olla kieli keskellä suuta, etten aiheuta mitään totaalista vahinkoa uuden elämän aloittamisessa Raksin takia. Kyllähän tämä suhdekin on näyttänyt suuntansa jos vasta toukokuussa sinne päin olemme menossa.

Jaa, olenko kylmä ja laskelmoiva? En. Mutta yritän pitää järjen tällä kertaa tunteiden yläpuolella. Ja päästän tunteet sitten irti, jos siihen on oikeata aihetta. Laskelmointiin tarvittaisi täysi hyötytavoite, minulla on vain uhkien minimointi. Kylmyyteen tarvittaisi suhteen katkaisu, mutta minä tonttupää ajattelen toisen tunteita. Itsetunnon kolahtamista jne.

Tämä tästä tällä kertaa... epäilyttävän levollinen olo. Minulla siis.