Ei minun huutoni tms.

Telkkariluvan olin onnistuneesti laittanut väärälle tilille ja Palkeet nimiselle valtion henkilöstö höpötys palvelukeskukselle Kuopioon, johon minulla ei ole minkään lajin yhteyttä ollut kuin nyt pari viikkoa.

Tuli nimittäin kuun vaihteessa asiallinen ilmoitus, ettei avoinna ole tuollaisella viitteellä mitään. Noh, yhteyshenkilön tiedot ja voi ilmoittaa tilinumeron sitten vaikka kirjeitse, sähköpostilla tai faxilla.

Posti se perinteinen tyyli on auttamattomasti out. Kerron tuonnempana kuinka kävi taas sellaisen lähetyksen kanssa. Faksi ei ole eikä taida tulla jos en minä tai Kärry äkkirikastu. (Todennäköisyys on promilleluokkaa.)

Joten sähköpostia ko. henkilölle. Tuli bumerangilla takaisin, että poissa. Ei muuta. Seuraava viesti uudelleen parin päviän päästä. No nyt ei mitään viestiä takaisin.

Olen vartioinut tiliäni, sillä summa oli kuitenkin 116 ja risat. No, ei mitään. Joten tänään äsken soittamaan annettuun numeroon. Meni vaihteeseen, totesi että on tämän kuun lomalla. Jippii... siis miksi antoi tietonsa ja ei mainintaa, ettei kyllä ole postia lukemassa saati toimimassa.

Vaihde käänsi tiimiin. Siellä selvitystä ja minä manasin, että miksi sitä ei kerrottu, että on toimittava sinä päivänä kun tieto on lähtenyt vasta minulle postissa? Voi jessus.

Asia pitäisi tulla nyt oikein. Mutta tapa, jolla se hoidetaan on naurettava. Minä jouduin laittamaan nyt toiselle henkilölle ne samat tiedot, että asia voidaan hoitaa...

Minun onnellani ja hänen epäonnellaan, hänen aviopuolensa on joutunut sairaskohtauksen uhrina ensiapuun ja edessä on myös tämän hoitamaan antautuneen ihmisen pitkä sairasloma.

Eli homma jatkuu. Tietysti virhe on alunperinkin minun, mutta ei voi olla totta, että on vaikeaa sen virheen poistaminen.

Ja perinteinen posti on ihan vaivatonta. Silloin kun on postimerkkejä. Minulla on ikimerkkejä rullallinen. Mutta kun haluaa, ettei postinjakaja lue lähtevää postia... siis lähinnä osoitteita yms. Posti on vietävä viralliseen keltaiseen laatikkoon, eikä mihinkään omaan postilaatikkoon, kuten täällä maalla on luvallista tehdä, kun keltaiset on taajamissa vain.

Niin laitoin vuokrasopimukset maanantaina postiin. Tai löysin ne Kärryn autosta tämän päiväisellä reissulla, kun kävimme kaverini luona parranmuotoilukurssilla.

Kärryn parta siistittiin. Näyttää hankalalta. Helpompaa olisi jos vetäisi kokonaan sileäksi. Amerikkalaisittain tai ihan savolaisittain silvottaisiin.

Jaahas, konehommat jatkuu. Kärryn kone piuhoihin ja toteamaan, menikö se Kärryn pudotettua yksikön lattialle kotonaan käydessään.... ääh, ketä kiinnostaa muu kuin omalla koneella olo...?