Enkä puhu suinkaan tästä minun siivouksesta, joka on jo saanut surkuhupaisia piirteitä. Lähinnä sen onnettomasta mittakaavasta....heh

Mutta ex-kyläaktiivina ja nykyisin arkistonhoitajana laitoin viestiä nykyiselle sihteerille, että jos hän millään muotoa haluaisi läpikäydä arkiston ennen kolmannen vintille siirtoa.

Minä itsekäs paska en halua alkaa

  • käyttämään pahvilaatikoitani niiden papereiden tai mappien peittelemiseen
  • aikaani niiden kuljettamiseen tälle sihteerille ja osaa vintille

Joten minä delegoin.

Joten nyt minä siivouksen keskellä etsinkin jälkiruoaksi kaikki 20 mappia keittiöön sen jälkeen kun olin hajamielisesti yrittänyt poimia pois sinne kuulumattomia tai muuten vain arkaluonteisia muistiinpanoja. 

Nyt ne kaikki mapit ovat siis keittiössä, josta olisi huomiseksi taivallettava kahden ötökkäverhon läpi alas portaita ulos koiratarhan läpi portille ja laskea ne jonnekin jos en odota kiireistä sihteerikköä ravaamaan koirieni riemuksi tuota samaa esterataa.

Joten aion lähteä tyärtä pyytämään keittiönikkunalle. Minä menen ulos ja vastaanotan mapit joko nokkakärryyn tai sitten kottikärryihin, mikäli ovat kuivat. Sitten vien ne autooni, jossa ne yöpyvät ja ovat lähellä kun siirrämme ne sihteerin autoon....

Sen lisäksi löysin 4H-kerholleni saamat kunniakirjat, joista osa ei ollut minun ajoiltani. Ne menevät vintti-ihmiselle, joka nykyisin pitää kerhoa kylän nuorisolle.

Kolme niistä oman toimintani aikoihin sijoittuvat, pidän hyvänäni ja sijoitan vanhainkodissa kunniapaikalle, etten unohtaisi jotain hyvääkin tälle kylälle tehneeni. Ehkä laitan ne muiden sekalaisten sepustuksien kanssa keittiöömme, jossa voin ihailla olleeni joskus tarpeellinen muillekin kuin Kärrylle.