Eilen aloitin ja tänään jatkoin. Urakoin verstaalla. Nenästä valuu pellettejä. Nyt tiedän, että pellettitehtaalaisen olot eivät ole hääppöiset. Pellettien lukumäärä tuskin kasvaa, ellei vasiten ala puupölyä jollain vempaimella sieraimiinsa työntämään.

Mutta ruokaa laittaessa tultiin taas neuvomaan, miten meinasin tehdä, että jos saostaisin kastikkeen... helvetti, minä tein paistoista... jaa muhennosta. Eikun paistosta.... niin, jos nyt ... jo se on prkl, ettei minun tekemiset kelpaa... minä vain ajattelin, että sinun on helpompi... siis tehdä sinun tavallasiko... sinähän kerrot kuinka monta vessapaperinpalaa tarvii isonkin perseen pyyhkimiseen.... (ja tämä on muuten taivaan tosi)

Eli meidän kuhertelut on ohi. Kun Kärry tänne palasi parin viikon jälkeen, hän oli löytänyt uuden suunnan tai uuden Ridhun. Kiukkuisen.

En minä mitään kaapinpaikkaa ole näyttämässä. Olen näyttämässä, etten minä halua, voi ja saa muuttua sellaiseksi kuin hän, vaan minä olen minä ja minä teen niin kuin minusta tuntuu. Että ota tai jätä. Minäkään häntä ole muuttamassa, niin turha on tilkuttaa kastikkeen saostamisesta.

Ja joka päivä. Aina alusta.

Ja sittenkin, tunnen että meillä menee hyvin. On hyvä olla. Mutta herkiäisi nyt jumalauta neuvomassa joka kohdassa ja antaisi tilaa.

Joko oppii tai sitten opetetaan ulkoruokintaan. On itsekin huolissaan. Ei ymmärrä mistä ihmeestä minä noin suutun. Tyypillistä. Joko tajuaa, etten minäkään ole häntä muokkaamassa ja herkiää perustelemasta neuvomistaan, että hän yrittää neuvoa että pääsen helpommalla. Paskat. Hän itse on päätynyt näihin juttuihin ja on vain niin ihmeellistä, että joku voi tehdä toisin.

Nyt jos en pidä puoliani, kyhään helvetin napapiirille. Tosin se tulee olemaan helpompi purkaa kuin se ei-maanpäällinen. Joten ei tässä nyt aihetta ole murheeseen, hampaiden kiristelyyn. Seuraanpa vain omasta näkökannastani tuota suhteemme kehitystä täällä ja jos homma alkaa sairastella, totean, että se siitä sitten niin.

Äh, verstaalla alkaa tilanne hahmottua. Monella tapaa. Pölyä harjaamalla tulee niitä pellettejä ja asiakkaiden tavaroita ja puutavaraa on joka paikassa. Pitäisi kutsua pari ainakin hakemaan tavaransa pois tai sitten jää tänne talveksi.

Sen verran pölyinen olo, että laitoin saunan palamaan. Ei herranjumala joko sinä laitoit saunan lämpiämään. Jep. Kello on vasta kahdeksan. Ai, jaa, en tiennyt. Nyt sinun on vain toivottava, ettei tulet syty.

Ne syttyi... heh. Ähäskutti.