Pakkasneste osoittautui sitten liian laihaksi. Pääsin töihin, mutta sen jälkeen käppäsin kaupalle ja ihmettelin, miksi mistään kirkolla ei saa lauantaina pakkasnestettä.... eikä muuten ennen kuin ehkä maanantaina joltain korjaamolta.

Jos ja kun minä muutan tulen kaipaamaan tätä tukiverkkoa, joka minulla on. Minulla on kyläkorjaamon omistaja hyvä tuttu, jolle soitan kun sormi eksyy suuhun. Jos auto ei käynnisty tai on muuta traktorihommaa. Mies on kiireinen, mutta koska en usein eksytä sormeani niin umpimähkään ja yleensä silloinkin käytän kaikki muut kortit ja etenkin maksulliset miehet selvitäkseni kiperistä tilanteista, soitan hänelle todella harvoin.

Nytkin oli mökkipaketti tulossa naapurille ja sitä odotellessa minä ajaa sujautin lämpöjä seuraten korjaamon eteen ja lisättiin sitten tyjyä ainetta pönttöö ja pidin tunnin autoa käynnissä tyhjäkäynnillä vielä tuolla kotipihalla, että sain ainetta järjestelmään.

Kyllähän oli taas päänvaivaa, mutta ensi kerran se ei tuntunut henkeäsalpaavan ahdistavalta, vaan jotenkin enempi samalta, jos olisi potkaissut varpaansa muussiksi saunanoven pieleen.

Töissä sen sijaan huomasin, että minulla on vastuuttomia työkavereita. Jos näitä kauhukipulaastareita, joihin nyt kolme ihmistä on väärinkäytettyään niitä kuollut, on olemassa 12, 25, 50 mikrogramman vahvuisena meillä käytetty, annetaan seniilin tohtorin määrätä aloituslaastariksi 50 mikrogrammaa ja kun ihmiset kuoliintuu jalat... ja kun hän on pari kuukautta syönyt panadolia 1 g kertaa kolmesti päivässä tähän asti... 

Kaiken huippu, että ne Panadolit jäi listalle ja sitten vielä laastari tällättiin niskaan... Näin meillä. Kun kysyin asiaa hoitaneelta muijalta, hän sanoi, että "Sanopas se." Ihan sama vaikka olisi sanonut että ajatteles niin. Minä en saanut sanottua mitään. Mikä lienee loman ansiota. Siis se että hillitsin itseni. Koska minusta hoitajan tulee tarvittaessa kyseenalaistaa lääkärinmääräykset....

Minä en jaksa olla Flo, eikä minusta ikinä tule enkä haluaisikaan... Miksi helvetissä jokainen ei vastaa omista teoistaan? Tai tekemättä jättämisistään?